افزایش فشارها بر دولت مالزی برای بركناری وزیر خارجه این كشور
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا از مالزی، حزب اسلامی پاس مالزی كه یكی از احزاب عمده ائتلاف اپوزیسیون این كشور است نیز خواستار انتخاب گزینه مناسب تری برای تصدی پست وزارت خارجه این كشور شده است.

مخالفان از نخست وزیر مالزی خواسته اند اكنون كه مجبور است با توجه به استعفای 'شهریزات عبدالجلیل' وزیر امور زنان و خانواده به دلیل اتهام فساد اقتصادی و مالی كابینه را ترمیم كند، فرد دیگری را نیز جایگزین عنیفه امان وزیر خارجه كنونی كند.

'لیو چین تونگ' مسوول امور بین الملل حزب دی.ای.پی مالزی از احزاب مخالف دولت این كشور نیز با انتقاد شدید از عملكرد دستگاه دیپلماسی مالزی، اظهار داشت: عنیفه امان از زمان انتصاب به مقام وزارت خارجه در سال 2009 تاكنون عملكرد ضعیفی داشته است.

وی كه از نمایندگان مجلس مالزی است، تاكید كرد: عملكرد وزارت خارجه یكی از نقاط اصلی در یك دولت است كه می تواند منافع یك كشور را در رابطه با همسایگان و در كل جهان تامین كند. عنیفه امان از توانایی لازم برای رهبری وزارتخانه مهم و كلیدی خارجه مالزی به منظور پیشگام قرار دادن مالزی در امور بین المللی و اتخاذ مواضع مناسب در عرصه های دیپلماتیك برخوردار نیست.

از سوی دیگر مخالفان دولت مالزی معتقدند كه وزارت امور خارجه این كشور بر روی موضوعات اداری و خدمات كنسولی تمركز بیشتری یافته و باعث شده است تا نقش اصلی خود را در پیگیری دستور كار سیاست خارجی مالزی فراموش كند. مسوول امور بین الملل حزب دی.ای.پی با اشاره به كاهش نقش مالزی در امور جهانی و عرصه بین المللی، گفت: به طور مثال نقش آفرینی مالزی در سازمان همكاری های اسلامی و جنبش عدم تعهد به شدت كاهش یافته است در حالی كه مالزی زمانی در این دو نهاد بین المللی فعالانه عمل می كرد.

بخشی از انتقادات احزاب اپوزیسیون از عملكرد شخص وزیر خارجه این كشور نیز متوجه مواضع ضعیف اتخاذ شده از سوی وزارت خارجه این كشور در خصوص مسایل مهم بین المللی است.

مخالفان معتقدند كه مجموعه این عوامل باعث شده است تا سیاست خارجی مالزی از یك حالت فعال به یك سیاست خارجی واكنشی و غیرفعال تبدیل شود.

در انتقادات مطرح شده از سوی ائتلاف اپوزیسیون مالزی سفرهای خارجی وزیر خارجه نیز بیشتر تشریفاتی بوده و هیچ هدف خاصی را دنبال نكرده است.

مسوول امور بین الملل حزب دی.ای.پی تاكید كرده كه این برای مالزی شرم آور است كه وزیر توریسم كشور كه باید مسایل گردشگری را در داخل را ارتقاء دهد، بیش از وزیر خارجه كشور در سفرهای خارجی بسر می برد. احزاب حاضر در ائتلاف اپوزیسیون مالزی خود را برای یك رقابت سخت و نفس گیر با حضور ائتلاف حاكم باریسان نشنال كه بیش از 50 سال است قدرت را در این كشور بر عهده دارد، آماده می كنند.

وزیر زنان و خانواده مالزی به دلیل وارد شدن اتهامات فساد مالی به وی و خانواده اش روز دوشنبه مجبور به استعفاء شد و بر اساس آخرین اخبار، همسر وی نیز در همین ارتباط در آستانه دریافت حكم زندان قرار گرفته است. ائتلاف مخالفان دولت مالزی همواره دولت نجیب تون رزاق را به ناتوانی در اداره امور كشور متهم می كنند.

آساق**335





:: برچسب‌ها: موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: